26 de novembre del 2007

*COMISSIO D'EXTRAESCOLARS

Programa de Dansa i Ball

Què és Dansa i Ball ?
Dansa i Ball és una Activitat Extraescolar que té com principals objectius passar-ho molt be ballant, aprendre molts tipus de balls de maneres diferents i a la vegada farem molt exercici físic de manera entretinguda.

Quins tipus de balls farem ?
Començarem per passos bàsics de balls moderns, una mica de batuka, hip-hop, salsa, cha-cha-cha, aeròbic i dansa creativa. Estaria molt bé poder fer una mica de tots els tipus de balls. Depenent de cada nivell seria apropiat un tipus o un altre.

Com seran les sessions?
Per començar passarem llista i escalfarem una mica els músculs. Continuarem amb algun joc de grup per entrar en matèria i a continuació començarem amb les passes del ball que toqui. Seran sessions entretingudes i divertides. Cada dia tocarem com a mínim un parell de balls diferents. Al final de cada classe farem un mica d’estiraments per el músculs.

A qui va dirigit?
Aquesta Activitat està dirigida a nens i nenes de E.I i E.P que els agradi ballar.

Prepararem fi de curs?
I tant que si. Cada grup representarà a final de curs un resum del que em après durant el curs.

I les mares?
Si volen també es pot fer un grup per a elles.

Monitora: Sandra Fabregas
_____________________________________________
_____________________________________________

PSICOMOTRICITAT
Activitat dirigida als nens i nenes de P3 a P5.
Continguts generals que es treballen:
- Habilitats motrius bàsiques
- Jocs
- Equilibris
- Coordinació
- Orientació
- Ritme
- Creativitat
Activitats puntuals: exhibició al pavelló Can Xarau amb altres escoles que fan la mateixa activitat.


POLIESPORTIU: Activitat dirigida als nens i nenes de 1r i 2n.
Continguts generals que es treballen:
- Habilitats motrius bàsiques
- Destreses
- Coordinació
- Orientació en el temps i l’espai
- Iniciació a la tècnica específica de diferents esports
- Introducció a la tàctica col·lectiva
Activitats puntuals: participació els dissabtes a les activitats del Consell Esportiu.


FUTBOL: Activitat dirigida als nens i nenes de 3r a 6è.
Continguts generals que es treballen:;
- Tècnica (Conduccions, Passades i recepcions, xuts, etc. )
- Tàctica


BÀSQUET: Activitat dirigida als nens i nenes de 3r a 6è.
Continguts generals que es treballen:;
- Tècnica : bot, passada, llançaments
- Tàctica


RÍTMICA: Activitat dirigida als nens i nenes de 1r a 6è.
Continguts generals que es treballen:
- Tècnica corporal: equilibris , girs, salts i flexibilitat
- Expressió corporal
- Tècnica d’aparell


Monitors: GIMNÁS CATALUNYA
_____________________________________________
_____________________________________________

CONTINGUTS DEL PROGRAMA DE TEATRE

Introducció

El taller de teatre, és un mitjà per aprendre a comunicar-se i viure diferents tipus de personatjes. És per tant una manera de fer treballar el nen tota la riquesa expresiva que aporta aquesta activitat i la manera també d’introduir-los en aquest art ,que com a tal, els portarà a una cultura rica, social i humana.

La programació quedaria estructurada en els seguents blocs

*Expressió corporal
*Moviment escènic
*Joc dramatic
*Expressió oral.

El primer bloc va encaminat a reconeixer el cos humà.
El segon bloc i mitjançant la improvisació reconeixer el espai.
El tercer bloc complementaria els dos primers. Per mitjà del gest expressiu, el nen desemvoluparà la capacitat d’improvització.
I el quart bloc treballarà la lectura, la veu, el so i la entonació.

Cal tenir en compte que aquesta programació és a llarg termini. Vol dir aixó que el nen no pot assolir en un curs escolar tots els objectius proposats.


Monitora: Lluisa Blanca
ABRIL 2008
_____________________________________________
_____________________________________________

1 comentari:

Pelusa ha dit...

Hola,me ha gustado mucho el nuevo espacio creado para comunicarnos mediante internet.
Me gustaría comentarles que, desde mi punto de vista, la Comisión de Extraescolares ha tenido un muy buen acierto (entre otras cosas)en implementar clases de Teatro. Nosotros estamos muy contentos con la evolución de nuestra hija que concurre desde el año pasado. Esta asignatura le fue recomendada por la maestra, y efectivamente ha sido muy provechosa para ella, pues le ha permitido madurar e ir perdiendo la gran timidez que le impedía participar activamente en la clase de 2do.año. Además, es un placer verla prepararse con tanto entusiasmo y alegría cada viernes para ir a su clase de Teatro.
Pelusa,3ºB.